25 lipca 2011

Pamiętnik Książniczki - Meg Cabot


Jest to seria składająca się z 12 książek.  Główną bohaterką serii jest nastoletnia Mia Thermopolis, typowa uczennica nowojorskiego liceum. Mia, jak każda nastolatka, miewa swoje problemy. Do pewnego czasu najważniejszymi z nich są: fatalne wyniki z algebry, brak biustu, nieatrakcyjny wygląd oraz randki jej matki z nauczycielem algebry. Któregoś dnia świat Mii staje na głowie: ojciec oznajmia jej, że jest księciem Genovii, europejskiego minipaństwa. Wskutek chemioterapii staje się bezpłodny, a Mia – jego jedyny potomek, nieślubna córka – zostaje dziedziczką genowiańskiego tronu. Dla Mii nie oznacza to jednak i żyła długo i szczęśliwie – nie ma zamiaru opuszczać Nowego Jorku, swoich przyjaciół i życia, które dotąd znała. Daje się jednak przekonać ojcu. Od tego czasu codziennie pobierać będzie lekcje dworskiej etykiety u znienawidzonej i zdziwaczałej babki, a przerwy świąteczne i letnie musi spędzać w Genovii, gdzie będzie uczyła się rządzić. Kolejne tomy przygód opisują nowe przygody Mii i jej przyjaciół.




"Pamiętnik księżniczki" to najbardziej rozwalająca książka jaką czytałam :) najlepsza, gdy macie „doła” ;pp zawsze poprawia mi się humor, gdy przeczytam chociaż kawałek :) a Czytałam ją WIEEEELE razy i nadal mi się nie znudziła xd szczególnie śmieszy mnie babka Mii :) bardzo fajne jest też to, że w książce znajduje się w niej dużo odniesień do współczesnej popkultury ( prawdziwe nazwiska aktorów, piosenkarek a również tytuły piosenek i filmów )

11/10 :D

                                                                  - Hannah Marin ;] 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz